کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز
 
    


  • قالب سبز
  • قالب سبز
  • قالب سبز

  تبليغات شما در اين محل


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسندگان

پيغام مدير
به وبلاگ کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز خوش آمديد ...
قالب اين وبلاگ با به روزترين امكانات توسط جديترين مرجع قالب ، قالب سبز ساخته شده .
اميد است از وبلاگ من حداكثر استفاده را بريد .
با تشكر مدير : کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز
هفت مزیت رفتن به سفرهای تفریحی که شاید از یاد برده باشید!

حال این سفر می تواند مسافرت های دیداری، زیارتی یا به قصد تفریحات سالم و یا حتی از نوع کاری باشد. به هر حال سفر از هر نوع که باشد دارای فوائد بی شماری است. که از جمله می توان به کسب تجربه، آشنایی با فرهنگ ملل مختلف، توسعه ارتباطات و غیره اشاره نمود.

سفر این فرصت را در اختیار ما می گذارد که همسفران یکدیگر را بیازمایند و از پایداری و میزان وفاداری دوستان نسبت به یکدیگر آگاه شوند تا جایی که بزرگان و اندیشمندان فرهنگ کهن ایران زمین، ایرانیان را برای آشنایی و شناخت یکدیگر به سفر کردن حتی برای مدتی کوتاه سفارش نموده اند. پس چه بهتر است قبل از سفر معلومات و اطلاعات خودرا در مورد مقصد سفر کامل نموده تا سفری خاطره انگیز را در ذهن خود و همراهان خویش ایجاد نماییم.
جای هیچگونه شکی نیست که همه ما نیاز داریم هر از چند گاهی، تمام مسئولیت هایمان را کنار بگذاریم، لباس راحت سفر بپوشیم، کوله پشتی مان را روی دوشمان بیندازیم و بزنیم به دل جاده و جنگل و دریا! برویم و برویم تا جایی که شاید انتهای دنیا نباشد، اما برای ما پر باشد از آرامش.
مکانی که بتوانیم حتی اگر شده، ذره ای ناچیز از تمام استرس های کاری و خستگی هایمان را به طبیعت و دریا ببخشیم و کمی شادی و انرژی قرض بگیریم تا بهتر بتوانیم در کارها و برنامه های زندگی قدم برداریم و دیگران را نیز در آن سهیم کنیم. ما نیاز داریم که گاهی حلقه تکرار هر روزه زندگی مان را بشکنیم و کمی راهمان را تغییر دهیم.

بیرون شدن از خانه، از شهر، از کشور و حتی از روی کره خاکی چه می خواهد جز عشق و عزم؟!

عشق و عزمی برای دیدن دیدنی هایی که گاهی زمین تا آسمان با شنیدنی ها تفاوت دارد....

چرا سفر؟

سفر اکنون به یکی از مهم ترین برنامه های زندگی جهانی بدل شده است. در بسیاری از کشورها گردش و تفریح هدفمند، جزیی جدایی ناپذیر از زندگی خانواده ها است و بدون آن، احساس کمبود می شود. میلیون ها انسان در دنیا به دنبال لذت بردن از روزهای بی دغدغه و چشیدن طعم فراغت از کار و زندگی روزمره، سفر می کنند. در کنار درآمد نسبتا چشم گیری که در این فرآیند میان طبقات گوناگون جابه جا می شود، آثار شگرفی بر زندگی انسان ها نمایان می شود که احساس آرامش و تسکین روحی، یکی از مهم ترین دستاورد های این پدیده جهانی به شمار می آید. تعطیلات می تواند بسته به روحیه افراد، به صورت فیزیکی یا تنها با برنامه های آرامش روح و روان برگزار شود. موضوع مهم در این میان، آن است که باور داشته باشید همه زندگی شما، فقط کار نیست و در آن خلاصه نمی شود، بلکه باید به معنای واقعی کلمه، «زندگی» کرد.
باید باور داشته باشیم که سفر، مهم ترین رکن برای ایجاد هم بستگی میان اعضای خانواده و تقویت روح مشترک و نزدیکی میان آنان است. زندگی شما و خانواده تان به تنوع نیاز دارد که با سفری سالم به مراکز دیدنی و طبیعت می توانید آن را پدید آورید. همه جا آن قدر زیبا و فوق العاده است که به طور قطع ارزش یک بار سفر رفتن را دارد.

سفر چه مزایایی دارد؟

۱) بیشتر عمر می کنید: دانشگاه ایالتی نیویورک در یک بررسی دریافت افرادی که به تعطیلات سالانه می روند، خطر مرگ خود را تا ۲۰ درصد کاهش می دهند. از سویی، افرادی که طی ۵ سال، به هیچ سفر تفریحی نرفته اند، با بیشترین میزان خطر مرگ و بروز بیماری های قلبی نسبت به دیگران مواجه خواهند بود.

۲) سلامت روان خود را ارتقا می دهید: در یک مطالعه که توسط نشریه پزشکی ویسکانزین انجام شده، نشان داده شد افرادی (خصوصا زنان) که به طور مرتب سفر می روند، با احتمال کمتری به افسردگی مبتلا می شوند، کمتر دچار تنش خواهند شد و خستگی کمتری را تجربه خواهند کرد. برعکس، افرادی که کمتر به مسافرت می روند و از تعطیلات خود به بهترین نحو استفاده نمی کنند، استرس بیشتری داشته و با مشکلات عدیده ای در خواب دست و پنج نرم می کنند.

۳) ارتباطات خود را مرمت می کنید: یک سفر واقعی، ایده آل ترین زمانی است که می توانید دوباره ارتباطات خود را با افراد خانواده ترمیم کنید و آن را احیا نمایید. شما که ساعات زیادی را در روز به کارتان اختصاص می دهید، شاید وقت آن فرارسیده که در تعطیلات و سفر، مشکلات خانواده خود را برطرف کنید، با آنها باشید و به آنها این اطمینان را بدهید که مهم ترین قسمت زندگی تان را تشکیل می دهند. برای این واقعیت هم که شده، شما واقعا به سفر نیاز دارید.

۴) دوران کودکی خود را بازمی یابید: آخرین باری که بیرون رفتید و بازی کردید، چند ساله بودید؟ منظور، یک بازی واقعی است! بدون نگرانی از اینکه بیمارتان در چه وضعیتی قرار دارد و کسی مزاحم شما نخواهد بود. یک سفر واقعی، به شما اجازه می دهد احساسات خوش دوران کودکی خود را مجددا بسازید و آزادی ای را که آن زمان داشتید، در وجود خود بازیابید. می توانید هر زمانی که اراده کنید، از خواب بیدار شوید، هر وقت که بخواهید، به سوی رختخواب بروید و هر چه مایل باشید، نوش جان کنید! از همه مهم تر آنکه، می توانید به سراغ سرگرمی های مورد علاقه خود بروید، بدون آنکه نگرانی درباره عواقب برگشت به خانه را داشته باشید.

۵) اعتماد به نفس خود را پیدا می کنید: جمله ای مورد علاقه من است که می گوید: «خودتان را ارزان نفروشید.» وقتی شما از رفتن به تعطیلات که حق طبیعی شماست، سرباز می زنید، درواقع خود را به حراج گذاشته اید و به دیگران این پیام را مخابره می کنید که: «من همیشه و هر زمان که اراده کنید، در خدمت شما هستم و اصلا به خودم اهمیت نمی دهم.» اگر به طور مثال، به شما ۲ هفته مرخصی بدهند و از آن استفاده نکنید، شما دارید مجانی کار می کنید. درصورتی که با متعهد شدن به تعطیلات، به خودتان و دیگران اعلام می کنید که مهم هستید و سزاوار اختصاص دادن زمان به خودتان.

۶) افکار خلاقانه پیدا می کنید: بیشتر ایام سال را با برنامه های کاری خود و بدون تغییر می گذرانید، افراد تکراری را می بینید و به یک رستوران می روید. این یکنواختی، فرصت ها را برای داشتن افکار خلاقانه کاهش می دهد و تجربه راه های جدید را به روی شما می بندد. با سفر به مکان های ناشناخته، خودمان را در موقعیت های متفاوت و گاهی حتی ناراحت قرار می دهیم، بنابراین به مغزمان اجازه می دهیم که متفاوت فکر کنیم.

۷) پربارتر و کاراتر می شوید: شاید تعجب کنید اگر بگوییم با کار نکردن، مولدتر خواهید شد، اما این موضوع حقیقت دارد. با برنامه ریزی برای ۲ هفته تعطیلات در سال، خود را مجبور خواهید کرد ۵۰ هفته بعدی را موثرتر باشید. برنامه کاری شما به یک جایزه برای شما تبدیل خواهد شد. این موضوع، یعنی اینکه کارهایی را که حواس شما را پرت خواهد کرد، کم می کنید، موثرتر کار خواهید کرد و کارهای بیشتری انجام خواهید داد. اکنون متقاعد شدید که باید به سفر بروید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





     نويسنده : سامی        دسته : <-PostCategory->        12:32 - پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:,        بازديد :              

لينک دوستان

لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 760
بازدید کل : 199193
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1


شروع کد تغییر شکل موس -->