کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز
 
    


  • قالب سبز
  • قالب سبز
  • قالب سبز

  تبليغات شما در اين محل


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسندگان

پيغام مدير
به وبلاگ کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز خوش آمديد ...
قالب اين وبلاگ با به روزترين امكانات توسط جديترين مرجع قالب ، قالب سبز ساخته شده .
اميد است از وبلاگ من حداكثر استفاده را بريد .
با تشكر مدير : کلوب بچه های دانشگاه بعثت شیراز
تيم‌هاي ولخرج اروپا

تيم دوم شهر منچستر از زماني که مالکيتش در اختيار کنسرسيوم متعلق به شيخ منصور، مالک اماراتي قرار گرفت، به تدريج به باشگاهي در عرصه اروپا تبديل شد که هزينه‌هاي سرسام‌آوري را صرف خريد‌ بازيکن مي‌کند.
 
آبي‌هاي آسماني که در چند سال گذشته با تغييرات بي‌شمار در کادر بازيکن، مربي و مديريتي مواجه شدند و گام در جاده ترقي گذاردند ، تابستان سال گذشته بيشترين هزينه‌ ممکن را صرف خريد بازيکن کردند و عنوان پرهزينه‌ترين تيم اروپايي را که تا آن هنگام اختصاص به رئال مادريد اسپانيا داشت، به خود اختصاص دادند.
امسال نيز اين تيم همچون فصل گذشته با صرف بيشترين رقم خريد بازيکن همچنان عنوان پرهزينه‌ ترين تيم اروپايي را به خود اختصاص داده است.
 
براساس آنچه در بيلان تيم‌هاي اين قاره ثبت شده، آبي‌هاي آسماني که اکنون توسط روبرتو مانچيني به تيمي بزرگ و قدرتمند تبديل شده‌اند و سرآلکس فرگوسن، مربي پرآوازه منچستريونايتد از اين تيم به عنوان رقيبي بس خطرناک و همچنين دشوار ياد مي‌کند، با صرف 93 ميليون يورو در پله اول فهرست تيم‌هاي ولخرج جهان قرار گرفته‌اند.
 
نکته جالب و عجيب در اين ميان اختصاص نيمي از اين رقم براي بازيکني آرژانتيني همچون سرخيو آخرو است. بازيکني که داماد ديگو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان و آرژانتين است و اوايل تابستان درازاي 45 ميليون يورو از آتلتيکومادريد راهي جزيره شد تا افتخاراتي تازه در انگلستان کسب کند.
 
آن‌ها علاوه بر صرف چنين هزينه‌اي حتي ستارگاني نامدار همچون سمير نصري (26 ميليون يورو) از آرسنال و اوون هارگريوز(2 ميليون يورو) از منچستريونايتد را جذب کردند.
 
*سن‌ژرمن باشگاهي که قدم در راه من‌سيتي گذاشت
پس از من‌سيتي عنوان ولخرج‌ترين باشگاه به تيم فرانسوي پاري سن‌ژرمن رسيد. اين تيم پاريسي که تا گذشته‌هاي نه چندان دور از بودجه مالي معقولي در ميان تيم‌هاي فرانسوي برخوردار بود و همواره خريدهاي منطقي انجام مي‌داد با تغيير مديريت و حضور قطري‌هاي ثروتمند اکنون به تيمي شبيه به منچسترسيتي دو، ‌سه سال قبل تبديل شده که مي‌خواهد هزينه گزاف کند و ستاره بخرد تا در لوشامپيونه فرانسه و اروپا سري در ميان سرها درآورد و صد البته رقيبي براي قهرماني‌هاي قاره‌اي چند سال بعد باشد.
 
مطابق آمار، پاريسي‌ها نزديک به 87 ميليون يورو صرف بازيکن کردند، آنها براي اين منظور بازيکناني همچون نيکولاس دوشه ( 6 ميليون يورو)، سيرگيو سالواتوره (10 ميليون يورو)، ميلان بيساويچ (4 ميليون يورو)، ديگو لوگانو (14 ميليون يورو)، لوييک رمي (250 هزار يورو)، محمد سيسوکو (7 ميليون يورو)، خاوير پاستوره (30 ميليون يورو)، جرمي منز(15 ميليون يورو)، کوين گاميرو (13 ميليون يورو) و ... را جذب کردند تا اکنون در رتبه دوم چنين فهرستي جاي گيرند.
 
*دست به جيب شدن بانوي پير پس از مدت‌ها
آمار موجود مشخص مي‌کند تيم يوونتوس بانوي پير ايتاليا براي کسب جايگاه گذشته خود در ميان تيم‌هاي باشگاهي سري آ و اروپا راه چاره را در انجام خريد‌هاي سنگين ديده است.
 
توريني‌ها حدود 86 ميليون يورو هزينه کردند تا اولين تيم کالچو به لحاظ صرف هزينه براي جذب بازيکن در تابستان امسال باشند، ضمن آنکه در رتبه اروپايي مربوط به تيم‌هاي پرخرج جايگاه سوم را از آن خود کردند.

راه‌راه‌پوشان دل‌آلپي براي رسيدن به چنين رکوردي بابت آلساندرو ماتري (16 ميليون يورو)، آموري (7 ميليون يورو)، فابيو کواريلا (17 ميليون يورو)، مارکو وچينيچ (22 ميليون يورو)، اليا اليرو (10 ميليون يورو)،‌ آرتور ويدال (20 ميليون يورو)، آندرا پيرلو (10 ميليون يورو)، کلاديو مارکيسيو (18 ميليون يورو)، لئوناردو بونوچي (13 ميليون يورو) ، جيورجيو کيليني (26 ميليون يورو) و ... چنين هزينه‌‌ سرسام‌آوري داشتند.
 
نکته مهم در اين ميان هزينه‌هاي زيادي است که تيم چلسي امسال بابت خريد بازيکن انجام داد.

اين تيم انگليسي براساس تخمين کارشناسان ليگ برتري، با تفاوت بسيار جزيي نسبت به يوونتوس و بسيار نزديک با اين تيم هزينه، صرف خريد ستاره کرده است.
در مورد آبي‌پوشان نيز گفته مي‌شود مقامات اين تيم براي به خدمت گرفت نفرات مورد نظر وياس بواس سرمربي جديد اين تيم بالغ بر 85 ميليون يورو هزينه صرف کردند.

در اين حال بازهم عجيب‌تر آنکه بازيکناني شاخص بيشماري وجود دارند که به ديگر تيم‌ها قرض داده شده‌اند:
1- امانوئل آده‌بايور به تاتنهام تا پايان فصل جاري
2-روکه سانتاکروز، به بتيس اسپانيا تا پايان فصل جاري
3- ديويد گونزالس، به آبردين اسکاتلند تا ماه دسامبر
4-ديريک بوياتا، به بولتون تا ابتداي ژانويه
5- ولاديمير وايس، به اسپانيول اسپانيا تا ابتداي ژانويه
6- عبدي ابراهيم به نيمگن هلند تا پايانج فصل اري
7- مايکل جانسون به لسترسيتي تا پايان فصل جاري

* حقايق ناگفته
فهرست 10 تيم پرهزينه و به زعم بسياري ولخرج فصل نقل و انتقالات تابستاني به خودي خود بيان‌گر حقايقي است که شايد کمتر گفته شود و به چشم آيد.
 
به‌عنوان نمونه در بين 10 تيم اول رده‌بندي ولخرج‌ترين باشگاه‌ها 4 تيم انگليسي (منچسترسيتي، چلسي، ليورپول و آرسنال) قرار دارد، حضور يک تيم فرانسوي (پاري‌سن‌ژرمن) نيز در اين ميان جالب توجه است، 3 تيم ايتاليايي (يوونتوس، آ.اس.رم و ناپل) شايد بار ديگر توجه را به کالچو جلب کند.
 اما حضور يک تيم روسي (آنژي ماخاچکالا) و رقابت با غولهاي اروپايي نشان دهنده ظهور تيم‌هاي گمنامي است که قابليت رقابت با مدعيان درجه اول قاره سبز را دارند و در پايان يک تيم از اسپانيا با نام اتلتيکو مادريد که با واگذاري آگرو و خريد فالکائو در فصل نقل و انتقالات خبرساز شد.
اما نکته عجيب ديگر چنين فهرستي، عدم حضور بزرگان نامي قاره يعني بارسلونا و رئال‌مادريد اسپانيا يا منچستريونايتد انگليس است.
 
اين تيم‌ها که در گذشته بيشترين سهم خريدها را در فصل نقل و انتقالات از آن خود داشتند امسال بيشتر با اتکا به نفرات موجود در کادر، بسيار هوشمندانه در مقام تنها خريد براي نقاط ضعف خود رفتند يا اينکه سعي کردند با خريد بازيکناني مفيد و با قيمتي مناسب قابليت‌هاي فني خود را با عدم ايجاد فشار بر توان مالي باشگاه متناسب سازند.

*فهرست 10 تيم پرخرج تابستان امسال
 1- منچسترسيتي انگليس، حدود 93 ميليون يورو

2-پاري‌سن‌ژرمن فرانسه حدود 87 ميليون يورو

3-يوونتوس ايتاليا، حدود86 ميليون يورو

4-چلسي انگليس، بالغ بر 85 ميليون يورو

5-آ.اس.رم ايتاليا، حدود 79 ميليون يورو

6-آتلتيکومادريد اسپانيا، حدود 71 ميليون يورو

7-ليورپول انگليس، بالغ بر 65 ميليون يورو

8-آرسنال انگليس، حدود 62 ميليون يورو

9-آنژي ماخاچکالا روسيه، حدود 62 ميليون يورو

10-ناپل ايتاليا، حدود 61 ميليون يورو


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





     نويسنده : سامی        دسته : <-PostCategory->        19:53 - سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,        بازديد :              

لينک دوستان

لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 753
بازدید کل : 199186
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1


شروع کد تغییر شکل موس -->